Haber

Hepsiburada 2023 Yaz Alışveriş Trendlerini Açıkladı

Hepsiburada 2023 yaz döneminde yapılan alımları inceledi. Edinilen bilgiye göre yaz aylarında en çok alışveriş sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, temel tüketim, bahçe ve dekorasyon kategorilerinde yapıldı. En çok alışveriş yapılan şehirler ise; Bunlar İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Antalya’ydı.

 

Açık hava sporları ve kamp popülerdir

2022 yaz dönemiyle karşılaştırıldığında spor malzemeleri kategorisinde satışlar %161 arttı. Kampçılar ve outdoor tutkunları outdoor kategorisinden 2022 yılına göre %20 daha fazla sipariş verdi. Joystar, adidas, Puma, Nike, Stanley, Columbia ve Starbucks en çok tercih edilen markalar oldu.

Bu yaz plaj giyimine ilgi geçen yıla göre yüzde 150 arttı

2023 yazında mayo ve bikini siparişleri geçen yaza göre %150 arttı. Yazın vazgeçilmezi olan mayo ve bikiniler kadın giyim ürünleri arasında en çok tercih edilen ürünler haline geldi. Plaj modasını tamamlayan çantalar, gözlükler, terlikler, kaftanlar ve pareolar yaz tatiline hazırlananların tercih ettiği ürünler arasında yer aldı. Hafif ve pamuklu tişörtler, elbiseler, şortlar ve sandaletler de yazın diğer favorileri arasında yerini aldı. Defacto, June, Lithe, US Polo Assn, Ray-ban, Penti ve Mavi en çok tercih edilen markalar oldu.

Sıcak yazın analizi: klimalar

Sıcaklıkların rekor seviyelere ulaştığı bu yaz klima, vantilatör, portatif klima gibi soğutucu ürünlerin siparişlerinde ciddi bir artış gözlendi. Hepsiburada üzerinden satışlar geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 275 artarken, geçen yılın aynı dönemine göre klima siparişlerinde yüzde 270, fanlarda yüzde 304, portatif klimalarda ise yüzde 280 artış yaşandı.

  Yaz aylarında cilt bakımı ihmal edilmedi

Hepsiburada kullanıcıları yaz aylarında en çok cilt bakım ürünlerine ve güneş kremlerine yöneldi. Kategoriden yüz temizleyicileri, gözenek sıkılaştırıcı ve arındırıcı tonikler, bakım serumları ve güneş kremleri satın alındı. Cilt bakım setlerinin yanı sıra parfümler, saç bakım ürünleri ve renkli kozmetikler de en çok satanlar arasında dikkat çekti.

Cilt bakımı kategorisinde büyüme oranı geçen yılın aynı dönemine göre %203 arttı. Kozmetik satışlarının %26,5’ini cilt bakım ürünleri, %18,4’ünü renkli kozmetikler, %12,9’unu parfüm ve %14’ünü güneş bakım ürünleri oluşturdu. Ayrıca selülit kremi siparişleri de geçen yılın aynı dönemine göre %125 arttı.

 

Vücut bakım kategorisinde en çok tercih edilen ürünler arasında nemlendiriciler ve vücut peelingleri, selülit ve çatlak onarıcı bakım kremleri yer alıyor. Saç bakım ürünleri arasında saçları besleyen ve güçlendiren saç maskeleri, saç bakım yağları ve saç serumları en çok rağbet gören ürünler arasında yer aldı.

 

Kozmetikte tercih edilen yerli markalar

 

Yaz döneminde en çok satın alınan markalar arasında yerli markaların sıklıkla tercih edildiği görüldü. En çok tercih edilen yerli markalar ise The Purest Solutions, Sinoz, Cream co. Bu markaları The Body Shop, MISSHA, La Roche-Posay ve Urban Deva takip etti.

 

Bu yazın öne çıkan teknoloji ürünleri şarj cihazları ve akıllı çocuk saatleri oldu.

Verilere göre bu yaz taşınabilir şarj cihazlarına olan talep %30 artarken, kablosuz kulaklıklara ve su geçirmez kılıflara olan ilgi de arttı.

Teknoloji aksesuarlarının akıllı saat kategorisinde Q19 ve Q12 akıllı çocuk saatleri ile Huawei markasının akıllı saatleri bu yaz en çok satın alınanlar arasında yer aldı.

Bahçe keyfi barbekü olmadan tamamlanmaz

Bahçe kategorisinde en çok tercih edilen ürünler arasında barbekü ve barbekü ürünleri yer aldı. Bahçelerini en keyifli şekilde dekore etmek isteyen Hepsiburada müşterileri kendilerine konforlu ve keyifli bir yaşam alanı yaratmak için çoğunlukla aydınlatma, salıncak, hamak, mum, çit ve dekorasyon öğelerini kullanıyor. Bu kategorideki siparişlerin çoğu İstanbul’dan geldi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu